Followers

Friday, April 24, 2009

nak jawab tag ibu arifa plak....

dah lama ibu arifa bg tag ni tp x sempat jawab sbb byk keje kt opis heheh hr ni ade ms sikit ble ler menjawab tag itu....

1. Letakkan gambar anak yg baru lahir..Gambar kalau boleh mestilah yg masih dalam wad maknanya gambar anak hari yg PERTAMA





ini la gmbr naufal ms br lahir tp ms ni dah seminggu...naufal masih di tahan di wad coz premature n berat tak mencukupi iaitu hanya 1.3kg. naufal stay dlm inkubator selama sebulan...
sedih sgt sebab terpaksa berjauhan dgn naufal masa ni..nk p tgk ari2 ibu x larat, abah je yg p ari2 tgk naufal n anta susu...


2.Letakkan butir ini:


  • Nama anak:

  • AHMAD NAUFAL AIMAN (YG TERPUJI/DERMAWAN/LUPA LA PLAK AIMAN APA)

  • Panggilan:

  • NAUFAL/NOPAL (NENEK YG PANGGIL HEHEH)

  • Jantina:

  • LELAKI

  • tarikh lahir
23 APRIL 2008 (timenye ibu x ingat sgt tp tghr ler)

  • Tempat lahir:

  • PPUM

  • Berat sewaktu lahir:

  • 1.3kg je patut ler perut ibu tak besar sgt..yg besar badan ibu heheh

  • Cara kelahiran:
emergency ceaser- ibu darah tinggi masa tu n darah tak smp ke naufal ms tu...cemas tul ibu ms tu ye la belum ready nk bersalin tetiba doc tu ckp kita operate skang..huhu sempat tepon abh kt tmpt keje je ms tu kebetulan ms tu ibu kena thn kat wad sbb drh tinggi n bb terlalu kecik utk 8 bln...bygkan lepas naufal dikeluarkan ibu tak berpeluang tgk pun.terus diorg anta msuk inkubator..yg ibu dgr doc ckp dia menendang2 ms dikeluarkan heheh biasa ler tu dr dlm perut lg mmg suka menendang..alhamdulillah sume slamat.


3. Harapan ibu pada anak ni. Jadi ape besar nanti n KENAPA?

harapan ibu agar naufal akan sentiasa sihat, cergas dan sentiasa ceria. ibu nak naufal jd ank yg soleh dan sentiasa merendah diri serta menjadi manusia yg cintakan ilmu. hanya dengan ilmu dapat meninggikan martabat seseorg manusia..bila besar nanti klu boleh ibu nak naufal jd chef yg terkenal heheh (ibu suka mkn ble naufal msk utk ibu)...tp terpulang kat naufal la ye nak jd ape asalkan yang baik2..

4. Nak tag kawan2 bat bawah ni la rasenyer.. kalo ada dah buat..tak pe lah k.

putramama
kunyi a.k.a eus
ibu aqil n aqilah
-suziey-
yuya ibu NZ
ummuabdullahsyaakir

serta rakan2 lain yg berminat .....

5 comments:

~Ifa~ said...

eh naufal,dh 1 tahun erk.... happy besday naufal.kiranyanya naufal aiman dgn azim naufal nie beza umur sebulan aje la kan.

azzul.. naufal dh leh jln blum.naufal ku br leh jln 6 7 tapak aje.pastu jatuh.hehehe.

| kunyit a.k.a. eus | said...

lor.. kena TAG lg.. nnt ku jwb!

azzul said...

ifa: naufal lum jln kg..br practice berdiri dgn memanjat sana sini...

azzul said...

eus: jwb jgn tak jwb hehehe

[-suziey-] said...

ouh kalu sy pn cuak gk..ttba kena bersalin..kecik je naufal yek..

adeii kena tag plak:D