Followers

Wednesday, October 28, 2009

naufal @ Giant Kelana Jaya

Semalam ibu ajak abah gi giant kelana jaya lps maghrib.saje je ade benda nk beli..slps mkn kt food court kita masuk le kt dlm giant. Mula2 mmg naufal behave dok je diam dlm troli..tp lepas 1/2 jam berlalu naufal dh mula panas bontot dan tak dpt berdiam diri lagi lau membunyikan siren dia sbb nk jln2 sdr..memandangkan ibu sgt sibuk memilih brg ibu telah suruh abah tengokkan naufal..lantak la ko nk buat ape nopal...

dlm ibu sibuk dok pilih brg tau2 dua beranak tu dh lesap ntah p kemana..takpe ibu teruskan juga pilih brg hehhe.bila dh siap sume n blk ibu pun call abah nk tanya kt mane diorg menghilang.abah ckp diorg kt section mainan kanak2..smp je ibu kt situ nopal bkn main suka lg dok main buaian..amboi2 sakan ko ye naufal..pastu abah tunujkkan gmbr yg dia dpt snap masa naufal begitu syok mencuba sume mainan yg ada kt..sabor je lah anak aku nih ha...apa pun tgk le gmbr yg ibu sispkan ni..enjoys!








Friday, October 2, 2009

video naufal berjalan....

video

teruja tul tgk naufal belajar berjalan..semoga ank ibu cepat berlari ye hehhehe
tarikh rasmi naufal mula berjalan: 14/09/09

cerita aidilfitri yg lalu...

Lambatnye ibu amik masa nk buat coretan psl raya naufal ni..kesibukan kt opis n kt umah buat ibu jd malas nk update blog..ari ni ibu rasa rajin sikit nk update ye la takut basi plak cite raya nopal kan...

persiapan tahun ni biasa n sederhana je, maklum la ibu kn sibuk berkursus, lg smgu nk raya br blk umah tinggal penat je dgn keje kt opis menambun lagi la kepenatan. T p sebab ibu dh shoping raya sblm p kursus so bj raya kita sekuarga dh beres ler..tahun ni kita beraya kt kg ibu dulu heheh taiping, perak.abah pun xde bantahan sebab raya kedua, ibu buat kenduri akikah nopal kt umah tokngah kt bagan serai..so excited la jg raya thn ni..raya ke3 br kita sekuarga blk kg abah kt gemencheh, n9. yang buat ibu tak best raya kali ni adalah naufal demam dari mlm raya smp la seminggu raya. penat la ibu layan karenah nopal yg asyik merengek tu..kesian kt nopal x enjoy sgt asyik nangis je...kepala ibu yg pening dgr suara nopal dr pg smp mlm..org yang dtg bertandang raya pun pelik je tgk naufal asyik nangis je huhuhuhu mmg anak ibu ni cengeng skt...

disebabkan abah ble bercuti lama thn ni, sempat la kita gi jalan2. siap gi berkelah kt ulu yam lg raya ke6 tu..org pun tak ramai kt sana hehehe ye la org dok beraya kita gi berkelah..tapi naufal taknak mandi air terjun, sejuk sgt kot. melalak je bila masukkn dlm air...nangis lagi...bnyk nangis ler sepanjang cite ni...

tapi yang paling bermakna adalah cite naufal dh ble berjalan. ibu agak kecewa gak tgk naufal masih xle berjalan sdgkan raya dh dekat. Alih2 seminggu sblum raya, naufal dh ble bngun n berjalan2 sikit2..heheh terharu tul. penantian ibu nk tgk naufal berjalan termakbul juga. naufal mula berjalan pada usia 1 thn 4 bln..lewat sgt tak? takpe la janji ble jalan kan...



naufal beraksi depan pintu umah tokngah...


daging lembu yg telah dilapah..akikah ni kongsi beramai2 dgn sepupu naufal 6 org semuanya.


abah yg kepenatan membantu org melapah lembu


naufal ketika majlis marhaban..tercengang je nopal heheh


gmbr pd pg raya yg penuh tangisan...mmg dh xde gmbr yg dia senyum