Followers

Friday, October 2, 2009

cerita aidilfitri yg lalu...

Lambatnye ibu amik masa nk buat coretan psl raya naufal ni..kesibukan kt opis n kt umah buat ibu jd malas nk update blog..ari ni ibu rasa rajin sikit nk update ye la takut basi plak cite raya nopal kan...

persiapan tahun ni biasa n sederhana je, maklum la ibu kn sibuk berkursus, lg smgu nk raya br blk umah tinggal penat je dgn keje kt opis menambun lagi la kepenatan. T p sebab ibu dh shoping raya sblm p kursus so bj raya kita sekuarga dh beres ler..tahun ni kita beraya kt kg ibu dulu heheh taiping, perak.abah pun xde bantahan sebab raya kedua, ibu buat kenduri akikah nopal kt umah tokngah kt bagan serai..so excited la jg raya thn ni..raya ke3 br kita sekuarga blk kg abah kt gemencheh, n9. yang buat ibu tak best raya kali ni adalah naufal demam dari mlm raya smp la seminggu raya. penat la ibu layan karenah nopal yg asyik merengek tu..kesian kt nopal x enjoy sgt asyik nangis je...kepala ibu yg pening dgr suara nopal dr pg smp mlm..org yang dtg bertandang raya pun pelik je tgk naufal asyik nangis je huhuhuhu mmg anak ibu ni cengeng skt...

disebabkan abah ble bercuti lama thn ni, sempat la kita gi jalan2. siap gi berkelah kt ulu yam lg raya ke6 tu..org pun tak ramai kt sana hehehe ye la org dok beraya kita gi berkelah..tapi naufal taknak mandi air terjun, sejuk sgt kot. melalak je bila masukkn dlm air...nangis lagi...bnyk nangis ler sepanjang cite ni...

tapi yang paling bermakna adalah cite naufal dh ble berjalan. ibu agak kecewa gak tgk naufal masih xle berjalan sdgkan raya dh dekat. Alih2 seminggu sblum raya, naufal dh ble bngun n berjalan2 sikit2..heheh terharu tul. penantian ibu nk tgk naufal berjalan termakbul juga. naufal mula berjalan pada usia 1 thn 4 bln..lewat sgt tak? takpe la janji ble jalan kan...



naufal beraksi depan pintu umah tokngah...


daging lembu yg telah dilapah..akikah ni kongsi beramai2 dgn sepupu naufal 6 org semuanya.


abah yg kepenatan membantu org melapah lembu


naufal ketika majlis marhaban..tercengang je nopal heheh


gmbr pd pg raya yg penuh tangisan...mmg dh xde gmbr yg dia senyum



5 comments:

izan ishak said...

salam kenal liza...nama anak kita samala... NAUFAL...my 2nd son.
cantinya satu family sedondon biru....

**sblm ni dah penah jengah sini...tp xsempat tinggal jejak...kita xchange link ye!

azzul said...

salam kenal gak kt izan..sy follow awk gak ye

Putra Mama said...

demam leh jalan tu... ;)

lily azliyana @ mama zara said...

sian naufal demam plak di hari raya yerk..betulla, demam nk pndai jalanla tuh..hihi..

seronok wat akikah anak kan..rase mcm dh sempurna slh satu tanggungjwb. part nk wat preparation yg best. feel die lebih kurang sama mcm nk wat preparation kawin dl..(tu mama zara nye feel la..hihi)

azzul said...

ye la lily sementara ada kesempatan ni tu yg buat trus..heheh memang rasa mcm kenduri kawin hehehe