Followers

Saturday, July 3, 2010

malasnye...

wajah terkini naufal..baru potong rambut..

kusyuknya membaca..


Agak ketara skang ni aku jarang sgt update blog, blogwalking pun tak sempat sgt..kadang2 terpikir mcm nk stop berblogging. tapi bila tgk posting yg lama2 jadi sayang plak nk stop so aku teruskan tapi di tahap siput la hehehe.. nak kata sibuk rasanya semua org pun sibuk mcm aku jugak kan tp org lain sempat gak update blog heheh nampak sgt aku malas huahua.. sbbnya bila dah penat aku mmg takle tahan mata ni hari2 tido awal dan biasanya aku yg tido dulu drp naufal n hubby..sabor je la..

Perkemabangan naufal skang ni, sgt la nakal..asyik bermain je. melompat sana-sini, memanjat sana sini. kabinet dapur yg tinggi tu pun diterokai. Naik cuak ibu bila senyap2 naufal panjat kabinet kat dapur. Kalau jatuh kan naya, dah la ibu takde kat dapur masa tu..Naufal ni buat adrenalin ibu meningkat naik tau. pada usia yg dh 2 thn 2bln, naufal nmpk aktif mcm bdk lain tapi kekuranganya naufal masih belum boleh bercakap..boleh dikira dgn jari berapa perkataan je yg dia tau.. kusut juga bila memikirkannya tapi ibu cuba untuk jadi positif. Aku lebih byk berbual dgn dia dgn harapan dia akan cepat paham dgn bahasa. Buku pun dia rajin belek skang ni so aku harap sgt sblm mencecah 3 thn naufal dh boleh bercakap..amin..

Skang ni pun dpt update blog sebab naufal dh terlelap, siang tadi dia tido kejap sgt..Karang dia terjaga habislah..jawabnya lewat la dia tido balik malam ni huhuhu

7 comments:

Lily@MamaZaraZareef said...

Naufal makin hari makin nmpak hensemlah..hehe..nway, suke gmbar header baru..makin berseri2 blog. harap jgnlah berhenti berblogging ye..nk gak tau cerita naufal ni..=)

ibu_Arifa said...

Patutlah kak liza jarang2 update blog..tido awal yer skrg..hihihi

bab cakap tu, org tua kata, budak lelaki memang lambat sikit bercakap berbanding budak perempuan.

Unknown said...

azzul,
tak yah risau sgt pasal bercakap.. yg penting u kena rajin bersembang dgn dia..
mcm anak kakyong, si anis.. punya lah pendiam.. tak mau bercakap.. main tunjuk2 jer.. kita ni lah kena push dia supaya bercakap.. ni dah nak masuk 3 tahun ni, baru la nampak nak bercerita bagai.. tu pun mungkin sbb pengaruh dr ALiya yg aktif... sepatutnya adik ikut kakak, ni kakak plak yg terpengaruh dgn adik...

kdg2 dia nmpak mcm tak tahu byk perkataan.. tp sebenarnya anak tahu.. dia simpan jer... tunggu la sampai masanya tu.. lebih lagi bila dah pandai berkawan..

Putra Mama said...

kire naufal byk jgk la boleh bercakap dr fawzan.. jgn la berenti berblog.. aku ni lg la siput dr ko.. ;p

azzul said...

thanks kenkawan for advise n support..ni yg rasa lebih bersemangat ni huahuahua tapi masih siput la

hajarus said...

ala kak jangan la stop berblogging... naural nampak tambah encem laaa...

maya amir said...

yelaa..saya pun dah lame tak blog walking...bz giler...btw, ensem naufal potong rambut:)